Appen met je klanten

Afgelopen jaar is Whatsapp voor bedrijven definitief doorgebroken. Het versturen van chatberichten, foto’s en video’s wordt nu ook veelvuldig ingezet om een relatie met je klanten te onderhouden. Groot voordeel van de zakelijke variant: je communiceert namens jouw bedrijf en met je zakelijke telefoonnummer. 

Deze manier van communiceren raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven. Waar voorheen je zakelijke en privé WhatsApp-berichten door elkaar heenliepen, blijft dit met de zakelijke variant strikt gescheiden. 

Bedrijfspagina

In Whatsapp Business krijg je een eigen bedrijfspagina. Op deze pagina kan je je klanten informeren over jouw bedrijf, bijvoorbeeld het telefoonnummer, het mailadres en de website. Ook een korte omschrijving over je bedrijf en uw bedrijfslogo kan je kwijt op de bedrijfspagina. 

Automatische antwoorden

Bij Whatsapp Business kan je bovendien automatische antwoorden instellen, bijvoorbeeld als je afwezig bent of een nieuwe klant welkom wil heten. Sommige bedrijven stellen ook automatische antwoorden in op veel gestelde vragen. Bovendien is het mogelijk berichten in te stellen die op een later moment aan klanten of klantgroepen – via verzendlijsten – worden verzonden. 

Smartphone

Van Whatsapp Business is ook een desktop-versie beschikbaar, wat zeker op kantoor handig werkt. Ben je onderweg? Dan kan je het privé en zakelijke account naast elkaar gebruiken op uw smartphone. Je moet dan wel beide nummers apart registreren. 

Spam

Belangrijk is wel dat je WhatsApp alleen gebruikt om op een juiste manier met je relaties te communiceren. Te veel spamberichten roepen ergernis op en je loopt het risico dat klanten jouw nummer gaan blokkeren. Dat moet je niet willen!

Meer weten over WhatsApp Business, hulp nodig of op zoek naar tips & tricks, kijk dan op de helppagina van WhatsApp.

https://business.whatsapp.com/

Stargroup kan je ook bereiken op WhatsApp! Heb je vragen? Stuur ons gerust een appje.